Ebru Sancar
2 min readJul 4, 2021

Gönüllülük

Bu yazımda gönüllü olmanın benim için neler ifade ettiğini sizinle paylaşmak istiyorum. Böylelikle ilk yazıma da başlamış bulunuyorum. Gönüllü olmak adı üstünde bir kuruma ya da herhangi bir şeye gönülden bağlanmak demek benim için. Hiçbir çıkar gözetmeksizin gönüllü olduğun amaç için belirli bir zamanını ayırmaktır ve uğraş içinde olmaktır. Benim gönüllü projeler içinde olma serüvenim - ben serüven olarak adlandırıyorum- üniversite yıllarımda başladı diyebilirim. O yoğun tempoda dahi küçük yaş gruplarındaki çocuklar ile bilgi birikimimi, ve zamanımı paylaştım. Onların yüzündeki gülüş, meraklı ve şaşkın bakışlar hala gözlerimin önünde canlanıyor. Hatta bir gün yaşadığım güzel bir anıyı sizinle paylaşmak istiyorum. Küçük çocuklar için Antep gezegen evinde gönüllü rehber öğretmenlik yaptığım zamanlar, laboratuvar dersinde bir meslektaş arkadaşım yanıma geldi ve bana kız kardeşinin beni çok sevdiğini söyledi, başta şaşırdım çünkü kız kardeşi beni tanımıyordu. Daha sonra fark ettim ki gezegen evinde onlarla birlikte oyun oynadığım, gezdirdiğim kız çocuklarından biriymiş kardeşi. O günün ardından hemen eve gidip ablasına beni çok sevecen, yardımsever biri olarak anlatmış hatta ablasının bölümünden olduğumu ve ismimi de hatırlayıp, söylemiş. Hayatta böyle geri bildirimlerin olması çok güzel, değil mi? Birkaç sene sonra 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında bir köy okulu etkinliğinde bulunma şansım oldu. Okul boyama, ebru sanatı yapma, yüz boyama -çocuklar bunu çok seviyor- ve dans etme gibi birçok faaliyetlerde bulunduk. Gönüllülüğün işte bana kattığı en güzel duygulardan biri, birine veya bir şey uğruna insanlığa yardım etmek. Bu bir şey uğruna neler olabilir? Örneğin, çocuklar ülkemizin geleceğidir ve bunun farkında olan bir genç olarak onlardan çok şey beklemek ile birlikte, maddi durumu yetersiz ailelerin çocuklarını sevindirmek, okula gitmeye imkanı olmayan çocuklara elden geldiğince okuma-yazma eğitimi vermektir. Ülkemizde çocukların ailelerinin ilgisinin yetersiz, maddi imkansızlıklarının çok olduğunu gördüğüm için bu tür gönüllü projelerde bulunmayı hep isterim. Ben duygusal ve duyarlı bir insanım, bu yüzden gerçek hayatta bazı durumlara adapte olamayabiliyorum. Bir kurs vasıtasıyla tanıştığım ve görüşmeye hala devam ettiğim bir hocam bu konu ile ilgili bir gün bana bir tavsiye verdi. Tavsiyesi aynen şöyleydi; senin bir gönüllülük projesinde sürekli bir faaliyet göstermen gerekiyor ki hem iletişim ağın genişlesin hem duygusallığını yönetebilmelisin. İşte tam o sırada çok faydalı işler yapan bir dernek ile tanıştım ve hala orada faaliyetlerime devam ediyorum. Herkese inandığı şeyler uğruna gönüllü olmasını tavsiye ederim inanın faydasını göreceksiniz.